Hrad Bítov

Cyklotrasa: Zámky a hrady v okolí Vranova nad Dyjí

Vranov nad Dyjí – Nový Petřín – Šatov – Podhradí nad Dyjí – Uherčice – Korolupy – Svobodův mlýn – Zblovice – Bítov – Lančov -Vranov nad Dyjí

Popis trasy: Z Vranova nad Dyjí vyjeďte cykloturistickou značkou s číslem 48 a vydejte se ve směru na Podhradí nad Dyjí. Odbočte vlevo, projeďte kolem benzinky a vystoupejte prudký kopec v okolí zámku. Ocitnete se na křižovatce, kde se vydáte rovně na Šafov a přes Starý Petřín do Podhradí nad Dyjí, kde se zajděte podívat na hradní zříceninu Frejštejn a v parném počasí se můžete vykoupat. Vydáte se silnicí proti toku řeky, posléze prudce vystoupáte kolem dvora Mitrov a ocitnete se v Uherčicích se zámkem. Vydejte se na Lubnici, ale jakmile budete na křižovatce, změňte směr doprava na Korolupy, Oslnovice, Vysočany a Dešov. Na konci sjeďte do údolí  Želetavky k Svobodovu mlýnu. Potom odbočte na Zblovice (pravá strana) a na křižovatce se dejte zase vpravo – trasa vás dovede až k hradu Bítov. Po stejné cestě se vrátíte zpátky na křižovatku a projedete obcí Bítovem, pak sjedete k Vranovské přehradě. Za mostem se vydejte doleva a vystoupejte až ke zřícenině Cornštejn. Po prohlídce místa jeďte po asfaltové silničce na Lančov a odtud po odbočení nalevo až do Vranova nad Dyjí.

Délka trasy: Celkem ujedete 53 km po středně náročné trati.